Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zagadka matematyczna.
#41
Mnie się wydaje, że 5^4 byłoby prędzej. Nie zapomnij, że rakiety nie muszę lecieć prosto na samoloty, mogą się dowolnie wymieniać po trasach. No chyba, że trafiają wtedy na siebie, czego nie uwzględniliśmy? (Bo w końcu takie same rakiety powinny lecieć z taką samą prędkością).

AtUp - nie wiem co to skrilleksowy drop Cool.
Reply
#42
To matematyka, nie życie, tutaj rakiety nie wybuchają się o siebie.
Powiedzmy że mogą się wymienić, ale "nie wiedzą" co zrobiły inne rakiety, tzn. wciąż mogą dwie wpaść w jeden samolot.
Reply
#43
Według mnie 5^5 gdyż 1 rakieta ma do wyboru 5 samolotów (5 sposobów), 2 rakieta ma 5 samolotów itd... Łącznie jest 3125 kombinacji (oczywiście licząc, że jest różnica gdy 5 rakiet trafi w samolot A, a gdy 5 rakiet trafi w samolot B, gdzie według mnie jest różnica).
Reply
#44
Tak, ale rozróżniasz tu rakiety, wobec czego (według mnie) każdy przypadek zostanie powtórzony 5 razy (przypadek czyli ilość rakiet na dany samolot, np.
1III
2
3
4I
5I )


Gdybym miał "szczelać" wynik, to obstawiłbym 1/625. Teraz albo musimy dojść dlaczego nie albo czekać na kogoś mądrzejszego Tongue
Reply
#45
No tak. Wolałbym Cię mieć obok z blokiem milimetrowym i ołówkami Tongue

Może spróbujmy to zrobić tabelką? Tak jak były zadania logiczne w gimnazjum, w którym na podstawie tego, że Zuzia tańczyła z chłopakiem Marty a Karol z dziewczyną Łukasza i mieliśmy dowiedzieć się kto jest chłopakiem Kunegundy? Też sposób

Ale weźmy metodą taką:
Każda rakieta musi walnąć w dokładnie jeden samolot.


Samolot 1:
5 opcji, że jedna rakieta uderzy (1, 2, 3, 4, 5)
Szansa na uderzenie dwóch rakiet wynosi 10 (1 i 2, 1 i 3, 1 i 4, 1 i 5, 2 i 3, 2 i 4, 2 i 5, 3 i 4, 3 i 5, 4 i 5).
Analogicznie szansa na uderzenie trzech rakiet powinna wynosić... 30?
Reply
#46
Nie chce mi się czytać wszystkich postów. Może już ktoś napisał to, co teraz ja napiszę.

Mówisz, że NA PEWNO słucha jednego zespołu z tysiąca zespołów, więc błędem jest porównywanie wszystkich zespołów. Załóżmy, że nie słucha pierwszych dziesięciu zespołów, a słucha jedenastego w kolejce. Zbędne jest więc dalsze porównywanie, wzór się łamie, brakuje zmiennych. Szansa na trafienie na zespół którego słucha jest po prostu 1/1000. Zespoły nie są ponumerowane, ani nie mają nazw, więc nie ma znaczenia, którego zespołu słucha. Ważne jest tylko to, że słucha JEDNEGO z nich. A jest ich tysiąc.

Druga sprawa.
Quote:ale gdy przyjrzymy się każdemu z osobna to są dwie opcje - słucha go albo nie więc szansa, że słucha jest jednak 1/2(?);
Założenie bez sensu. To tak jakby powiedzieć, że szansa na wypadnięcie sześciu oczek na kostce wynosi 1/2. Dlaczego? Bo albo wypadnie, albo nie wypadnie. A to mój drogi, wcale a wcale tak nie działa Tongue Szansa na to, czy wypadnie szóstka wynosi ~16%. To samo jest tutaj, tylko mamy po prostu więcej zmiennych.

Co to samolotów i rakiet... Idę po długopis, zaraz napiszę ;C

1/5 szans, że zniszczymy wszystkie samoloty. Wszystkich kombinacji jest 5. Zniszczymy albo 1, albo 2, albo 3, albo 4, albo właśnie 5.
___
Reply
#47
Facet, to jest zadanie na poziomie przedszkola.

(2012-06-22, 21:52:43)Darken Wrote: Nie chce mi się czytać wszystkich postów. Może już ktoś napisał to, co teraz ja napiszę.

Mówisz, że NA PEWNO słucha jednego zespołu z tysiąca zespołów, więc błędem jest porównywanie wszystkich zespołów. Załóżmy, że nie słucha pierwszych dziesięciu zespołów, a słucha jedenastego w kolejce. Zbędne jest więc dalsze porównywanie, wzór się łamie, brakuje zmiennych. Szansa na trafienie na zespół którego słucha jest po prostu 1/1000. Zespoły nie są ponumerowane, ani nie mają nazw, więc nie ma znaczenia, którego zespołu słucha. Ważne jest tylko to, że słucha JEDNEGO z nich. A jest ich tysiąc.

Druga sprawa.
Quote:ale gdy przyjrzymy się każdemu z osobna to są dwie opcje - słucha go albo nie więc szansa, że słucha jest jednak 1/2(?);
Założenie bez sensu. To tak jakby powiedzieć, że szansa na wypadnięcie sześciu oczek na kostce wynosi 1/2. Dlaczego? Bo albo wypadnie, albo nie wypadnie. A to mój drogi, wcale a wcale tak nie działa Tongue Szansa na to, czy wypadnie szóstka wynosi ~16%. To samo jest tutaj, tylko mamy po prostu więcej zmiennych.

Co to samolotów i rakiet... Idę po długopis, zaraz napiszę ;C

1/5 szans, że zniszczymy wszystkie samoloty. Wszystkich kombinacji jest 5. Zniszczymy albo 1, albo 2, albo 3, albo 4, albo właśnie 5.
___


Tą zagadkę Czipsa próbujemy rozgryźć od pół godziny Cool.
Reply
#48
Nie do końca rozumiem, dlaczego Ci wyszło to 30, ale też rozróżniasz rakiety, co może być błędem. Arghh, późno już, też wolałbym być obok Big Grin
Chodzę do gimnazjum, ale nie wyobrażam robienia tego tabelkami - zrobiłem jedną i przeszedłem na wzory, przynajmniej te podstawowe + moją logikę

Darken:
Oj, trochę się spóźniłeś Tongue
Reply
#49
Obie są na poziomie przedszkola. W tej drugiej ani samoloty, ani rakiety nie są numerowane, więc nie ma znaczenia, który samolot zostanie zestrzelony. Liczy się sztuka. W edicie wyżej masz, że 1/5.
Reply
#50
Myślę, że jakbyśmy razem do tego siedli to byśmy to w 15 minut spokojnie rozwiązali Big Grin. Fakt, numerowanie tych rakiet i samolotów jest złe.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)